Menu

Tuesday 17 October 2017

Susu Kunyit Plus

Susu Kunyit Plus bukanlah minuman biasa, ia adalah minuman berkhasiat yang dirumus khas mengandungi bahan dasar dan bahan aktif yang sangat penting untuk menjaga dan meningkatkan tahap kesihatan badan.

2. Rumusan Khas Susu Kunyit Plus

Bahan dasar utama Susu Kunyit Plus ialah susu tenusu lembu rendah rendah Gred A yang diimpot dari New Zealand, di samping aditif makakan yang dibenarkan di bawah Akta Makanan 1985, Malaysia. Bahan aktif yang terkandung dalam rumusan pula ialah Curcumin iaitu sejenis zat anti oksidan yang dihasilkan dari ubi kunyit, di samping kolagen marin (Ikan), Phospholipids serta diperkaya dengan Vitamin C & E dan Probiotik.

3. Apakah Curcumin ?

Telah dinyatakan bahawa Curcumin ialah zat antioksidan tinggi yang terdapat dalam ubi kunyit. Kajian makmal mendapati ia merupakan senyawa aktif yang berfungsi untuk melawan serangan radikal bebas yang ada dipersekitaran kehidupan manusia. Di mana, radikal bebas merupakan penyebab utama terjadi gangguan kepada tahap kesihatan manusia. Justeru anti oksidan amat diperlukan bagi mengawal serta melawan serangan radikal bebas tersebut.

Kajian dalam makmal mendapati kandungan aktif kunyit adalah senyawa kimia yang disebut sebagai curcuminoid. Curcuminoid dalam kunyit adalah curcumin (75%), demethoxycurcumin (15-20%) dan bisdemethoxycurcumin (kurang lebih 3%). Dalam penelitian, curcuminoid ditemukan mempunyai sifat antioksidan dan antiradang.

4. Adakah Bukti Saintifik Mengatakan Curcumin Baik Untuk Kesihatan ?

Berikut kami paparkan beberapa pendapat dari hasil kajian pakar tentang Curcumin yang merupakan bahan aktif dalam komposisi rumusan Susu Kunyit Plus

Kajian lebih 10 tahun oleh pakar herba dari Universiti Oxford, Profesor Gerard Bodeker, mengesahkan bahawa kunyit mengandungi bahan aktif yang dikenali sebagai curcumin yang berperanan mencegah penyakit berprofil tinggi seperti kanser payudara, prostat dan mengurangkan kolesterol dalam badan., Curcumin bersifat anti oksidan dan ia juga mampu menguatkan sistem imunisasi dalam badan seseorang bagi mengelak serangan penyakit seperti kanser jika ia diambil secara berterusan. Ini kerana, penyebab kanser yang terdiri daripada radikal bebas boleh dineutralkan oleh fungsi antioksidan yang diperolehi dari Curcumin.

Profesor di UCLA, MD Anderson Cancer Center, Emory School of Medicine di Amerika  - Curcumin ialah zat dominan dalam ubi kunyit. Ia telah  banyak penggemar dan menjadi trend serius dalam pengobatan herbal untuk melawan kanser. Ini kerana ia mengandungi antioksidan kuat yang juga anti-virus dan anti-bakteri.

Cheryl Myers, Pengarah di Scientific Affairs and Education for EuroPharma Inc., menjelaskan bahawa Curcumin adalah ‘Herbal Anti-Kanser’ kerana keupayaannya  menghentikan pembentukan, replikasi dan penyebaran kanser. Di mana, Curcumin dapat meningkatkan kinerga ubat anti kanser tertentu, di samping melindungi sel-sel sihat dan organ. 

Peneliti dari Depatment of Natural Science at Middlesex University pula mendakwa bahawa Curcumin dapat bekerja untuk menginduksi kematian sel kanser (apoptosis) dan menghentikan penyebaran sel-sel kanser ganas.

Dr Young S. Kim, The National Cancer Institute di Amerika, mengesahkan bahawa Curcumin adalah salah satu senyawa alami yang berfungsi mencegah sel-sel induk kanser dari kembali tumbuh dan kembali membentuk tumor kanser.

University of Missouri, USA telah mendedahkan Curcumin dapat melawan kesan berbahaya dari HRT dan berkaitan dengan penyebab kanser payudara.

5. Berapakah Sukatan Curcumin Dalam Rumusan Susu Kunyit Plus ?

Kami tidak berkrompomi tentang kualiti dan keberkesan setiap hidangan produk yang diamalkan oleh pengguna.  Hasil penyelidikan mendapati sukatan ideal dan tepat mengikut piawaian dalam setiap hidangan (20gram), tubuh memerlukan  tidak kurang dari  5% atau 1000mg zat Curcumin. Ini krana,  kadar anti oksidan dihasilkan Curcumin adalah lebih tinggi berbanding sumber semulajadi lain. Sukatan ditetapkan telah memadai dan mampu memberi kesan positif kepada kesihatan tanpa meninggalkan kesan sampingan.

6. Bolehkah Individu Alergi Susu Atau "Lactose Intolerant” Amalkan
    Minuman Susu Kunyit Plus ?

Secara umumnya, siapapun boleh amalkan minuman Susu Kunyit Plus. Ini kerana, rumusan produk bukanlah 100% diperbuat dari susu lembu, sebaliknya ia digabungkan dengan bahan dasar lain, di samping bahan aktif yang ditetapkan.


Namun begitu, jika pengguna  mengamalkan produk ini  mendapat alergi, maka elokkan ia berhenti mengamalnya.

7. Apakah Faedah Anti Oksidan Kepada Tubuh ?

Perlu diketahui, khasiat utama Susu Kunyit Plus ialah membekalkan zat anti oksidan dihasilkan oleh zat Curcumin, di samping ia turut membekalkan protein, kaborhodrat, vitamin dan mineral. Anti oksidan adalah agen aktif melawan radikal bebas yang bakal menyerang di bahagian organ, sel, darah, kulit dsb. Kajian merekodkan bahawa radikal bebas aktif boleh menyebabkan kerosakan serta kematian lebih dari satu triliun sel tubuh. Radikal bebas adalah bahan kimia yang meresap ke dalam darah sekali gus merosakkan sel-sel di dalam badan.

Justeru, anti oksidan secara langsung dapat memberi faedah kesihatan  kepada tubuh seperti berikut :-

Melambat Proses Penuaan (Awet Muda)
Anti oksidan mampu menjaga tekstur kulit. Ia bertindak melindunginya dari kerosakan akibat terjahan sinar UV.

Menguatkan Sistem Imun Badan
Anti oksidan diperlukan  untuk menguatkan sistem imun (daya tahan) badan supaya ia mampu melawan dari infeksi virus dan bakteri yang dapat menyebabkan berlaku penyakit.

Melawan Stres Oksidasi 
Anti oksidan akan mencegah atau melemahkan kesan buruk yang diakibatkan  oleh radikal bebas, sehingga menurun ke tahap tidak berbahaya.

Melawan Sel Kanser
Anti oksidan mampu menjadi agen untuk mengurangkan risiko terkena penyakit kanser. Kanser merupakan pembunuh senyap yang telah meragut jutaan nyawa yang gagal diselamatkan.

Mencegah Gangguan Mata
Anti oksidan juga ternyata sangat efektif untuk mencegah gangguan mata seperti katarak, glukoma dan degenerasi makula.

Mencegah Penyakit Jantung dan Kolesterol Tinggi
Anti oksidan dapat menghalang proses oksidasi kolesterol.

Mencegah Peradangan (Inflamasi)
Anti oksidan dapat bertindak sebagai anti inflamasi. Ia juga penting untuk membantu melancarkan aliran darah dan metabolisme sel.

Mencegah Penyakit Degeneratif
Anti oksidan juga bermanfaat untuk mencegah beberapa penyakit degeneratif yang sering dikaitkan dengan usia seperti alzheimer dan gangguan kognitif.

Melindungi Otak
Anti oksidan berkemampuan melindungi sistem saraf pusat (SNS), sekaligus menjaga fungsi dan kinerja otak. Penelitian pakar perubatan juga mendapati anti oksidan mampu menurunkan risiko kelainan saraf seperti autisme, skizofrenia, dan depresi.

Menjaga Kesihatan Rambut
Anti oksidan dapat  mencegah rambut luruh, sekaligus menjadi “booster” pertumbuhan rambut.

8. Adakah Susu Kunyit Plus Selamat Diamalkan ?

Ya. Produk ini dijamin 100% selamat. Ia dirumus dari bahan semulajadi tanpa sedikitpun mengandungi toksid. Penelitian dilapangan dijalankan terhadap pengguna yang mengamalkan minuman Susu Kunyit Plus, mendapati tiada langsung kesan sampingan.



9. Apakah Rasa Susu Kunyit Plus ?

Ramai yang ragu-ragu tentang rasa Susu Kunyit Plus. Ini kerana, pengguna bimbang ia akan memberi rasa dan bau yang kurang menyenangkan tekak. Ingin ditegaskan di sini bahawa, Susu Kunyit Plus memberi rasa dan aroma yang unik dan tersendiri. Ia memberi rasa lemak berkrim dan aroma yang menyenangkan (bukan aroma susu lembu ataupun kunyit) dan tidak memualkan. Kami yakin, pengguna akan terpegun apabila menikmati keenakan hidangan Susu Kunyit Plus.

10. Siapakah Paling Sesuai Minum Susu Kunyit Plus ?

Kami memberi pertunjuk mengikut segmen pengguna yang sesuai amalkan Susu Kunyit Plus.

Kategori Wanita

Ibu Dalam Tempoh Berpantang
Mempunyai Masalah Haid Tidak Teratur
Masalah Jerawat, Kulit Kusam, Jeragat
Awet Muda
Tahap Kolesterol Tinggi
Diabetes
Angin Dalam Badan
Perlukan Tenaga Untuk Aktiviti Seharian
Kegunanaan Sebagai Masker
Ingin Mencegah Terkena Kanser
Menjaga Kesihatan Rambut, Kuku dan Kulit
Mementingkan Penjagaan Kesihatan Dalaman dan Luaran Tubuh

Kategori Lelaki

Masalah Jerawat, Kulit Kusam, Jeragat
Awet Muda
Tahap Kolesterol Tinggi
Diabetes
Angin Dalam Badan
Perlukan Tenaga Untuk Aktiviti Seharian
Kegunanaan Sebagai Masker
Ingin Mencegah Terkena Kanser
Menjaga Kesihatan Rambut, Kuku dan Kulit
Mementingkan Penjagaan Kesihatan Dalaman dan Luaran Tubuh

NOTA :  Ibu hamil, individu bawah umur 18 tahun dan pesakit kronik yang dalam perhatian dan rawatan doctor dilarang mengamalkan Susu Kunyit Plus.

11. Apakah Pantang Larang Ketika Amalkan Susu Kunyit Plus ?

Tiada pantang larang khusus. Cuma diingatkan kepada pengguna supaya mengambil minuman air putih lebih kerap dan jumlah mencukupi pada setiap hari. Disyorkan sekurang-kurangnya amalkan 8-10 gelas air putih pada setiap hari. Ini penting kerana ia membantu mempercepatkan proses penyerapan khasiat Susu Kunyit Plus ke dalam tubuh, di samping menurunkan suhu badan.

12. Saya Sihat. Apakah Perlu Saya Amalkan Minuman Susu Kunyit Plus?

Susu Kunyit Plus BUKAN ubat yang diperlukan untuk merawat penyakit. Ia adalah produk minuman tambahan kesihatan yang berfungsi memberi faedah kesihatan kepada pengguna yang mengamalnya. Justeru, individu sihat adalah kategori pengguna paling ideal amalkan minuman ini kerana ia memberi kesan mencegah yang positif, bukan merawat semata-mata. Sesungguhnya, mencegah adalah lebih baik dari merawat.

13. Bolehkah Wanita Hamil Mengamalkan Susu Kunyit Plus ?

Tidak Boleh. Wanita hamil perlu patuhi nasihat dari pakar perubatan supaya ia tidak menganggu kandunganya. Namun, wanita hamil yang bakal melahirkan cahaya mata tersebut, elok sediakan produk Susu Kunyit Plus untuk dijadikan minuman ketika ia dalam berpantang. (Sila rujuk faedah kesihatan kepada ibu dalam berpantang yang amalkan Susu Kunyit Plus).

14. Apakah Tindakbalas Awal Setelah Amalkan Susu Kunyit Plus ?

Kebiasaannya badan rasa panas terutama di bahagian muka,leher dan perut. Jangan risau, ia tidak lama dan bukan kesan samping. Sebaliknya ia adalah tanda  sistem tubuh telah menyerap dan menerima khasiat Susu Kunyit Plus.




15. Apakah Perbezaaan Paling Ketara Susu Kunyit Plus Dengan Produk Lain   
      Berasaskan Kunyit Yang Terdapat Di Pasaran ?

Pertama  - Bahan aktif utama Susu Kunyit Plus ialah Curcumin BUKAN serbuk kunyit. Terdapat perbezan antara Curcumin dan serbuk Kunyit walaupun warnanya sama iaitu “Oren Keemasan”. Perlu diketahui, penghasilan Curcumin adalah menggunakan kaedah abstrak, sebalik serbuk kunyit melalui cara pengeringan dan kisar jadikan serbuk (tepung kunyit). Nilai harga Curcumin dan serbuk kunyit juga berbeza dengan ketara. Harga Curcumin lebih mahal dan sukar diperolehi di pasaran biasa.

Kedua - Kombinasi bahan aktif Susu Kunyit Plus adalah lengkap, sempurna serta saling berfungsi mengikut kinerga masing-masing. Ia bukan sekadar  bahan aktif tunggal, bahkan digabungkan dengan kolagen marin dan phospholipids, di samping membekalkan khasiat tambahan lain seperti protein, karbohidrat, vitamin, mineral dan probiotik.

Ketiga - Produk Susu Kunyit Plus adalah yang pertama di pasaran Malaysia dan tiada pesaing yang seumpamanya. Ia disediakan dalam bentuk serbuk minuman dalam kemasan sachet yang mudah di bawa ke manajua.

16. Adakah Susu Kunyit Plus mahal harganya?

Tidak mahal, malah tersangat murah, menjimatkan dan berbaloi. Ia dijual pada harga RM 39.00 (Semenanjung) dan RM 49.00 (Sabah/Sarawak). JIka dibandingkan dengan produk lain berasaskan Curcumin, Susu Kunyit Plus menawarkan  harga yang paling murah dan menakjubkan. Ia mampu dimiliki oleh semua genap lapisan masyarakat.

17. Cara Amalkan Susu Kunyit Plus ?

CARA PENYEDIAAN MINUMAN Campurkan serbuk Susu Kunyit Plus (1 Sachet) dengan air suam atau sejuk secukupnya, kacau atau goncang hingga larut dan minum sampai habis. Disyorkan amalkan  1-2 kali sehari, waktu pagi & malam iaitu sebelum mengambil makanan berat.  CARA PENYEDIAAN & PEMAKAIAN MASKER   Bancuh serbuk Susu Kunyit Plus (1-2g)  dengan air suam atau  perahan limau hingga sebati. Lembabkan wajah, kemudian  sapu pada wajah. Biarkan selama 5-10 minit, kemudian  bilas wajah dengan air bersih. Disyor amalkan 2 kali sehari (pagi dan malam). Amalan secara konsisten akan memberi hasil positif dalam tempoh 5–7 hari.

18. Adakah Kemungkinan Bagi Pihak Lain Meniru Susu Kunyit Plus ?

Ia adalah isu yang diberi perhatian oleh pihak perusahaan. Adalah menjadi resam dunia perniagaan, kebiasaannya akan ada pihak lain mencari jalan untuk meniru produk Susu Kunyit Plus.  Jika ada produk tiruan Susu Kunyit Plus, kami amat yakin ia tidak akan dapat menyamai kualitinya kerana kombinasi rumusan adalah menjadi rahsia dan berstatus sulit pihak perusahaan. Mungkin ia serupa TETAPI tidak sama. Kekuatan produk adalah terletak kepada kualiti, ia bukan sahaja boleh dinilai dari aspek rasa, sebaliknya kesan positif kepada pengguna yang mengamalnya.

Justeru, pengguna yang ragu-ragu dengan produk Susu Kunyit Plus yang beredar di pasaran, bolehlah terus menghubungi pihak perusahaan untuk mendapat respon yang sewajarnya.

19. Dimanakah Boleh Beli Produk Susu Kunyit Plus

Ada dua cara untuk pembelian. Pertama - pengguna boleh beli secara offline iaitu melalui agen-agen sah yang dilantik, dan Kedua - belian secara online melalui dropshipper yang dilantik. Pastikan pengguna membeli dari agen yang sah sahaja supaya sebarang kekhilafan urusniaga dijalankan boleh dipertanggunbgjawabkan kepada pihak perusahaan.

20. Bolehkan Saya Turut Menjadi Agen Atau Dropshipper Susu Kunyit Plus

Kami amat mengalu-alukan sesiapa sahaja yang berhajat untuk menjadi agen Susu Kunyit Plus. Syarat dikenakan adalah mudah, selesa dan fleksibel. Tidak perlu menyediakan modal besar, cukup bermula dengan modal RM 145.00 sahaja untuk dapatkan 5 kotak produk Susu Kunyit Plus.

Syarat menjadi dropshipper pula, pengguna hanya perlu menghubungi/whatsap 011 1065 8459 untuk dapatkan maklumat lanjut. Tiada fee dan modal belian stok dikenakan.
Share This

Latest
Next Post
tomatoresources

Written by

Related Posts

0 comments: